21 Ekim 2014 Salı

BESLENME ÇANTASI

                                                                                                                                     
      Kızımın  okulda kullanması için  beslenme çantasına ihtiyacı vardı. Satan yerlere tek tek baktık kızımla birlikte. Çok fazla seçenekte yoktu aslında, neredeyse bulduğumuz tüm çantalar çizgi film karakterleri ile süslenmişti.

 Aradığım sadelikte bir çanta bulana kadar kullanması için bir çanta dikmeye karar verdim . Daha önce bu tarz bir şey dikmemiştim, o nedenle öncelikle iyi bir plan yapmam gerekliydi. Yemek listesine göre faklı büyüklükte beslenme kabı ve içecek kaplarını rahatça alan, bıraktığı yerde yamulmadan dik durabilen  bir çanta olmalıydı. Elimde fitilli kadife kumaş vardı , kağıt üstüne tahmini ölçülere göre kalıp çizdim ve  kumaşı one göre biçip diktim. Alt kısmını ayrı kesip yan ve ön parçaya dikip tabanı yaptım. Taban kısmına çıkarılabilen kumaşla kaplı bir mukavva yerleştirdim.Yan parça istediğim şekilde esneyebilmeliydi,, onun için  yan tarafın en üst noktasına  lastik geçirip diktim.Ön kısımların iç tarafına  aynı ebatta bir bölüm yaptım ve o bölümlere  aynı ölçüde mukavva yerleştirdim, böylece çantanın dik durmasını sağladım. O bölümün üst kısmını dikmedim , gerekli  hallerde mukavvaları çıkarıp makinede yıkayabilmeliydim. Eşit ölçülerde saplarınıda dikip çantaya iç taraftan el dikişiyle sabitledim. Sonrasında elimde olan malzemelerle süsledim ve ona  gösterdim, çok beğendi            


     Çantayı ağzı kapaklı yapmadım, bazen biraz daha büyük boy birşeyler koymak gerkiyor ve o durumlarda fermuar kısmı kapanmıyor.
       Daha sonra istediğimiz gibi bir çanta bulup aldım ama kızım  çoğu zaman bunu kullanmayı  tercih etti.                                                                                          


4 yorum:

  1. çok güzel olmuş gerçekten. ellerinize sağlık. benim de elimde peluş kumaş var. Bebek çantası yapmayı planlıyorum kendime. Bana fikir verdi bu çantanız. ayrıca ileride kızım büyüyünce ben de beslenme çantasını bu şekilde yapmak istiyorum. çünkü hazır satılanları hiç mi hiç sevmiyorum. çok harika olmuş. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Kullanışı tam planladığım gibi oldu, biz severek kullandık . Umarım siz de severek kullanırsınız diktiğiniz zaman :)

      Sil
  2. Daha ne olsun!... Benim kızım yok oğlum da büyüdü beslenme çantasına ihtiyacı yok ama o kadar güzel yapmışsınız ki benim de yapasım geldi... fakat keşke yapım aşamalarını da fotoğraflasaydınız... bu şekilde bayan çantası da yapılabilir... blogunuza şöyle bir göz gezdirdim de çok düzgün işler yapmışsınız... kaç yıldır dikiş dikiyorsunuz? Eğitim aldınız mı merak ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim Seda Hanım. Çantayı blogumu açmadan önce dikmiştim, o nedenle yapım aşamasına ait resimler yok maalesef. Dikiş dikmeye 5-6 yıl önce başladım ama son bir yıl içinde daha fazla zaman ayırdım. Eğitim almadım, kendi kendime öğrendim ve hala öğrenmeye devam ediyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...