28 Aralık 2014 Pazar

KOL TAKMA AŞAMALARI

Dikiş dikmeye ilk başladığımda beni en çok zorlayan şey kol takmak olmuştu.İnternette zaten yüzlerce kaynak olmasına rağmen dikişe yeni başlayan  ya da başlayacak olan ziyaretçilerim için   kol takma aşamalarını anlatmak istedim.
Blogumu ziyaret edip kol takmayla ilgili bilgi bulamamak olmaz :) Dikiş konusunda eğitim almadığım için asıl tekniği nedir bilmiyorum, ben böyle yapıyorum diyeyim.
Burada bahsettiğim elbisenin kol takma aşamalarını paylaşacağım. Burda dergisinden çıkardığım bir kalıptı. Kalıbı çıkarırken yukarıdaki resimde gösterdiğim işaretleri de aktardım.
Turuncu renkli kısımdaki işaretler kolun tam olarak oturması için büzgü yapmamız (yedirmemiz) gereken yeri gösteriyor. İki işaret arasını elde teğel yaparak ya da makinenin en geniş ayarıyla dikiyoruz.Ben makinede 4 numara ile diktim. Alt dikiş ipini yavaşça çekiyoruz
Bu resimdeki gibi olacak.
Kalıp fotoğrafında kımızı işaretle gösterdiğim omuz çizgisini aşağıdaki resimdeki gibi üst üste getirip iğneliyoruz. Bu kısmı büzme işleminden önce de yapabilirsiniz, ben böyle yapmışım sırayı bozmak istemedim. 
Yukarıdaki kalıp fotoğrafında yeşil renkle gösterdiğim kısım, kolun ön beden işareti. Ön beden kısmında da bu işaretten vardı, onları üst üste getirerek iğneliyoruz.
Alttaki resimde tüm işaretleri bir kez daha gösterdim. Kol ve beden yüzü yüzüne gelecek şekilde kolu bedene takıyoruz.Kol kısmı bedenin içinde olacak. Turuncu renkli işaretlere kadar olan kısmı resimde  gösterdiğim gibi iğneliyoruz. Önemli olan kısım bundan sonrası. Makine dikişi yaparak büzdüğümüz kısmı  bedene denk gelecek  şekilde yedirerek iğneliyoruz. Bu aşamada bol miktarda iğne kullanmanızı öneririm.
Büzdüğümüz kısmı yedirdiğimiz zaman aşağıdaki resimdeki gibi bir görüntü olmalı.Dikişi beden tarafından değil kol kısmından (resimdeki gibi) yapmalısınız. 
Bazen ne kadar düzgün yedirsekde  dikerken küçük büzgüler oluşur, ben öyle durumlarda kumaşı toplu iğneyle esneterek  düzeltiyorum. Yaptığımız büzgü dikişini söküyoruz, bir kaç yerden çıt atıyoruz ve dikişi tamamlıyoruz. Umarım düzgün anlatabilşimdir.




19 yorum:

  1. Piştiii:D Bende şu an kol dikimi ile ilgili yazı hazırlıyordum:) çok güzel anlatmışsınız bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yorum yazana kadar siz yayınlamışsınız, yazınızı okudum , pratik dikişlerimde deneyeceğim. Çok teşekkürler:)

      Sil
  2. güzelse anlatmissin canım sağol..

    YanıtlaSil
  3. Gayet başarılı ve doğru çalışmışsınız ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden bunu duymak beni çok mutlu etti, teşekkür ederim:)

      Sil
  4. En korktuğum bölüm. O sebeple sürekli reglan kol üstlere gözüm kaymakta... Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk denemelerimde düzgün takamamıştım, püf noktalarını anlayınca sorunsuz takmaya başladım. Eminim siz de kolaylıkla yaparsınız.Teşekkürler.

      Sil
  5. çok güzel anlatmışsın, ellerine sağlık. kumaşın rengi de nefis bu arada :))

    YanıtlaSil
  6. Aslında dökümlü duracak yapıda olduğu için almıştım ama kumaşı alıp eve gelince rengini de beğendim ;) Anlatımımı beğenmeniz beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, Blog rehberinden buldum sizi.Bende o rehberde varım ve ilk olarak benim gibi hobi bölümünde olan blogları gezmek istedim.Benim blogumada beklerim :)
    bibusdesign.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nte güzel ,hoşgeldiniz Blogunuzu inceledim ve takibe aldım:)

      Sil
  8. Blogunuzu inceledim ve takibe aldım.

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar açıklayıcı ellerinize sağlık. Sitenizizi yeni buldum ve takibe aldım.

    YanıtlaSil
  10. Ben de sizin yayınlarınızı takip ediyorum.Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. açıklmalı anlatımları seviyorum ama,dikiş dikmeyi bilmiyorum blog keşif etkinliğindne geldim banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Funda Hanım. Elimden geldiğince açıklamalı yayınlar yapmaya devam edeceğim. Eğer isterseniz kolaylıkla öğrenirsiniz dikiş dikmeyi, blogunuzu ziyaret ettim ve takibe aldım. Servgiler.

      Sil
  12. Tamda gömlek dikiyordum bu postu gördüğüm iyi oldu :-))) teşekkürlerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olursa çok sevinirim, gömleğinizi merakla bekliyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...