28 Kasım 2014 Cuma

KIZIM İÇİN KAŞE KABAN



Merhaba.
Bir süredir kızım için kaban almak istiyordum. Kaşe, içi kürklü, sıcacık tutacak bir kaban istiyordu . Birkaç mağazaya baktım ama hiçbirini beğenemedim.


 Bazılarının içi tam kızımın istediği gibi kalındı ama dış kumaşını beğenmedim, bazılarının dışı kaşe olmasına rağmen astarı inceydi. Kaşe ve kalın astarlı kabanlarda buldum tabii ki ama  onlarında modeli kötüydü.




  Daha önce çocuk için kaban dikmemiştim ve burda dergisindeki bazı çocuk modellerinde beden uyumsuzluğu olmuştu. Mesela tam bedenine göre diktiğim pantolon küçük gelmişti. Hal böyle olunca dikmeye  cesaret edememiştim. Havaların iyice soğumasıyla birlikte, kızımın her gün sabah okula gidip gelirken üşüdüğünü düşünmek (anne yüreği işte oysa ki zaten giydiği kabanı var)beni kaban dikme konusunda cesaretlendirdi.Tabii ki  Begüm Hanım'ı  ve  Işıl Hanım'ı  unutmamam gerekir,sizler de yazılarınızla  bu sürece destek oldunuz. İlk önce dergilerden uygun bir model buldum, hiç vakit kaybetmeden lacivert renk kaşe kumaş aldım. Kumaşı  biçerken hala bir sorun çıkacağı düşüncesindeydim


Astar için tüy dökmeyen peluş olduğunu düşündüğüm bir kumaş aldım.Kol kısımlarına ve cep kapaklarına pembe renk saten astar koydum.








Çocukların evde olduğu vakitlerde diktiğim için kısmen şanslıydım. Kabanın bir an önce bitmesini isteyen kızım, yemek yapmak dışında ki tüm işleri kardeşleriyle birlikte yaptı :) Bana da harıl harıl dikiş yapmak kaldı. Kızımın  bitmesi için acele etmesi nedeniyle dikiş aşamalarına ait fotoğraf yok. 


Cep kapaklarına ilik açtım ve düğme diktim .Böylece cebine koyduğu eşyalarını düşürmez.Kızım astar kumaşı çok beğendi. Oldukça yumşak ve sıcak tutuyor.


 Elimde kalan son kumaş parçasıyla bu fiyongu diktim. Dergide ki modelde yoktu.
 Tuhafiyeden makinemle uyumlu olduğu söylenen masuralardan aldım. Makineyi her çalıştırmamda alta ip topladı. Eski masuralarımı  bulana kadar sinir olup durdum. Aslında kendi bayisinde satılan masuralardan alacaktım ama  tuhafiyeci , hiç sorun olmayacağı konusunda o kadar kendinden emindi ki. Bir daha asla orjinal olmayan parçayı almayacağım, kabanın bazı yerlerini  söküp tekrar dikmek zorunda kaldım. Sonuçta  tam kızımın istediği gibi bir kaban oldu. O çok beğendi. Sizce nasıl olmuş?




24 yorum:

  1. Elinize sağlık, bakın ne kadar güzel olmuş! İçine peluş astar fikrini çok beğendim, ne güzel sıcacık olmuştur, çok iyi düşünmüşsünüz. Kızınız mutlu günlerde giysin hep inşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diktiğim günden beri sürekli giyiyor, "Gerçekten sıcak tutuyor" diyor. Peluş , yani kürk koyma fikri kızıma ait. Yorumları okursa ama bu benim fikrimdi der sonra:) Çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Çok güzel olmuş, kızınızın üstüne de tam olmuş. Kumaşın rengi ve düğmelerin uyumu harika. Kol astarının rengini ve peluş astarı çok iyi düşünmüşsünüz. Her yere fiyonk koymayı çok seviyorum o yüzden arkadaki fiyonk muhteşem bence. Ellerinize sağlık, 10 puan!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sormayın dergiden kalıbı çıkarırken kaç defa beden ölçüsü aldım. O kadar uğraştıktan sonra küçük gelmesin diye. Kollara da peluş koysam çok kaba olur diye düşündüm ve rengini, dokusunu çok sevdiğim o astarı koydum. Kız çocuğu olunca elde ki azıcık kumaşla bile bir süs yapılıyormuş :) Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Yaaa ben bundan istiyorummmmm. Arkasındaki kurdelasıda olsun bananeeee. Zaten neyin modeli güzelse hep çocuklara mehhh...

    YanıtlaSil
  4. Şahane olmuş,Tanrım nasıl özendim kız çocuğu için kaban dikmeye,başka da dikenler oldu ve hepsi birbirinden güzel.Ellerinize sağlık...Ayrıca çocukluğumu hatırladım,annemin başından ayrılmayışımı,bitmesi için sabırsızlanışımı...Offf çocukluk heyecanları çok güzeldi :)) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında onun için ilk kez dikiş yapmıyorum ama kabanı çok istemiş sanırım "Anneciğim lütfen başka işlerle uğraşma, hemen bitir" dedi. Prova yapmaktan hoşlanmayan kızım, kendi gelip denedi. Sanırım en büyük mutluluğu ve gururu "Bu kabanımı annem dikti." derken yaşadı. Dediğiniz gibi çocukluk heyacanı.Onlarla birlikte bende kendi çocukluğuma dönüyorum sık sık. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için:)

      Sil
  5. kızım torunumun kabanı harika görünüyor ellerine sağlıkbenim yerime geçmişsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yerine geçmek için daha çoooooook çalışmam gerekir. Yakın olsaydık senden öğrenecek çok şeyim vardı emin ol. Bir dikiş uzmanından bu sözleri duymak beni çok mutlu etti. Teşekkürler anne.

      Sil
  6. Ayyy bravo mükemmel olmuş ve çok yakışmış. İyi günlerde giysin evladınız. Yeni açtığım bloğuma beklerim. fundaninpenceresinden.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Blogunuz hayırlı olsun.

      Sil
  7. Ellerinize sağlık,çok güzel olmuş,fiyonk detayını eklemeniz kesinlikle ayrı bir güzellik katmış,ben de çok severim birşeyler ilave etmeyi..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kızım başka bir şey yapmamı istedi ama elimde azıcık kumaş kalınca mecburen fiyonk yaptım, daha güzel oldu. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. ayy bayıldımmm!... dışı ayrı güzel, içi ayrı güzel!... aslında içi dışından daha güzel... o peluş, o pembe astar... bayıldım bayıldım... demek ki kızınız da sizin ve annenizin yolundan gidecek belki de... ayrıca fiyonk da çok sevimli durmuş... güle güle giysin küçük hanım!... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaannemiz çok güzel dikişler yapar. Belli mi olur belki kızımda kendi kıyafetlerini tasarlamak, dikmek ister. Astarın kumaşı kesinlikle çok güzel.Teşekkür ederim güzel sözleriniz için:)

      Sil
  9. Çok hoş olmuş. emeğinize sağlık. iyi günlerde giysin.

    Seni izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel olmuş. Ayrıca asmak için bir yer yapmanız çok zekice:) En iyisi dikmek... Mağazalardan alınanların, dediğiniz gibi, ya güzel olmuyor, ya beden uymuyor falan...Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi diktiğin kıyafeti giymenin verdiği haz bambaşka. Teşekkür ederim.

      Sil
  11. Çok beğendim ellerinize sağlık. Yeni keşfettim bloğunuzu. Takip edeceğim inş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretinizle ben de beğenerek takip edeceğim bir blogla tanışmış oldum, çok teşekkür ederim yorumunuz için.)

      Sil
  12. Merhaba,
    Kaşe kabanı daha sıcak tutar hale nasıl getiririm diye dolaşırken buldum bloğunuzu, takibe alıyorum hemen :) Elinize sağlık, kaban harika olmuş :) merak ettiğim nokta, içindeki peluş kabanın duruşunu bozuyor mu, yani anlatamadım tam :) hani astara biraz bolluk falan koyulurmuş ya çekmesin diye, peluşta bu durum nedir? onu da mı az uzun ve bol kesiyoruz? (ben feci acemiyim bu arada, astar olayı da tam bir kabus benim için:) ). Ayrıca bi soru daha, kullandığınız peluş özel bir peluş mu yoksa herhangi bir peluş astar olarak kullanılabilir mi ?

    YanıtlaSil
  13. Merhaba.Diğer astarlık kumaşları rahat hareket etmek ve yıkanınca çekeceği(yıkamadan dikenler için) düşünceleriyle biraz bol bırakarak dikiyoruz ama onlar ince kumaş oldukları için rahatsızlık vermiyor. Peluş astarın kumaşı biraz kalın olduğu ve hafif esnediği için fazla pay vermeden diktim. Fazla pay vermem halinde iç tarafta birikme yapıp rahatsız edecekti. Şu haliyle etek ucu dikili değil açık durumda.İlk başta dikmiştim ama yaptığı ağırlıktan dolayı duruşu kötü oldu, açtım. Siz de böyle yaparsanız uzun kesmenise gerek olmaz. Kol kısımlarına saten astar kullandım. Aslında özel bir peluş değil ama bazı peluşlar var yıkanınca keçeleşiyorlar. Mümkünse onlardan kullanmayın özellikle çocuk kıyafetleri sık yıkandığı için bozulabilir. Bu kabanı bir kaç kez yıkadım ve hiç bozulma olmadı.Umarım istediğiniz gibi cevap verebilmişimdir. Kolaylıklar diliyorum size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim detaylı ve hızlı cevabınız için :)
      Peluş araştırmaya başlayayım o halde :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...