18 Aralık 2014 Perşembe

PLİLİ ELBİSE DİKTİM


Bu elbiseyi dergide gördüğüm andan beri dikmek istiyordum. Özellikle ön kısımda ki plilerin duruşunu çok beğenmiştim. İstediğim gibi bir kumaş bulunca dikmek için kolları sıvadım. Kalıbı  çıkardım, kumaşa aktarıp biçtim.






 Genelde giysilerin yaka kısımlarını iptal ederim, bu elbisenin yaka kalıbını hiç çıkarmadım bile. Beni en çok oyalayan kısım pli kısmı oldu. Plileri teyelleyip yaklaşık 15 cm mesafe ile 2 tane yatay dikiş çektim. Sonra plilerin teyel kısımlarını söktüm. Elbisenin etek ucunuda diktim. 




 Kıyafeti denediğim zaman boşta kalan pli kısımlarının dağılması ve hafif kabarık görünmesi hoşuma gitmedi, söküp kendimce değişiklikler yapmaya çalıştım  ama istediğim gibi durmadı. Aklıma yapışkan tela kullanmak geldi ve  elbisenin iç tarafından, yakadan etek ucuna kadar  plileri düzgünce ayarlayarak telaladım. Tela plilerin iç kısımda kalan yerlerini yapıştırdığı için hareket ettikçe plilerin görüntüsü hep aynı kaldı. Yaka  kısmında yaptığım yanlış kesim sonucu  yakayı dikmek zorunda kaldım. Tabii ki kalan kumaştan çıkan haliyle.  


 Kollarını modeldekinden farklı yaptım. Sadece içe doğru kıvırdım.  İnce krep kumaş kullandım. Çok  rahat bir kıyafet  oldu. Blogumu açmadan kısa bir süre önce dikmiştim, o nedenle dikiş aşamalarına ait fotoğraflar yok. Aynı modelden bir tane daha dikmek istiyorum.  Ne zaman dikeceğimi bilemiyorum ama mutlaka dikiş aşamlarına ait fotoğraflar çekerim. 10/2011 tarihli Burda dergisinin 115 nolu modeli.  

13 yorum:

  1. Çok hoş durmuş. Bu modeli dikmeyi hiç düşünmedim ama çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şık bir model, aynı zamanda rahat. Dikerseniz size çok yakışacağından eminim. Teşekkürler :)

      Sil
  2. Eline sağlık canım güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık, güle güle giyin.

    YanıtlaSil
  4. Güzel olmuş, ellerinize sağlık. O kadar uzun pliyle uğraşmak gerçekten yorucudur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz uğraştırdı ama sonuç istediğim gibi oldu.Teşekkürler:)

      Sil
  5. ellerine sağlık,evet pililer ugrastırıcı görünüyor ama başarmışsın tebrik ederim:):):)

    YanıtlaSil
  6. Hoş geldiniz. Blogunuzu inceledim ve takibe aldım.

    YanıtlaSil
  7. bayıldım elıne saglık bende kumas aldım bu model dusunuyorum bakalım yapabılecekmıyım yapınca mutlaka yayınlıycamm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Çok zor bir model değil, pili kısmı azıcık oyalayıcı, eminim kolaylıkla dikersiniz. Blogunuzu takibe aldıım, yayınlarınızı bekliyorum :)

      Sil
  8. Çok güzel bir model. Fakat benim giyebilmem için 15 kilo vermem şart.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...